Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

«Τὸ τραγούδι τοῦ μαραγκοῦ», ἕνα Δημοτικὸ Γαμοτράγουδο









ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΑΓΚΟΥ

Στοῦ Μαρτιοῦ τὲς πέντε δέκα
μαραγκὸς ψωλὲς πελέκα
καὶ μεγάλες καὶ μικρὲς
ἀπὸ τὲς μαρμαρινές.
Τό ‘μαθάνε τὰ κοράσια
καὶ τὸν διπλοχαιρετοῦσαν.
Τ’ ἄκουσε ἡ κυρὰ ‘γουμένη
στὴ χαρά της τονε παίρνει.
Μαραγκέ μου γειά σου, γειά σου
τί καλὴ ποὺ εἶναι ἡ δουλειά σου·
νὰ μοῦ κάμεις μιὰ ψωλὴ
καὶ μεγάλη καὶ χοντρὴ
νὰ τὴ βάλω στὰ μεριά μου
νὰ θαραπαεῖ ἡ καρδιά μου.
Νὰ χαρεῖς καὶ τὸν Κωστὴ
κάμε μιὰ χοντρὴ σωστή.
Νὰ χαρεῖς καὶ τὸ Μιχάλη
κάμε μιὰ χοντρὴ μεγάλη.
Νὰ χαρεῖς καὶ τὸ Γιαννάκη
τὸ κεφάλι σὰν πινάκι.
Ὅταν μπαίνει στὰ μεριά μου
νὰ δροσίζεται ἡ καρδιά μου.






Τὸ τραγούδι ἀντλθηκε ἀπὸ τὴν ἐξαιρετικὴ συλλογὴ τοῦ Παναγιώτη Καρώνη Πριάπεια & Σατυρικὰ - Δημοτικὰ Γαμοτράγουδα, Ἐκδόσεις «Τὸ Δόντι», Πάτρα 2016.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου